23/07/2014

REHUMANIZE THE P.I.G.S. (Ιούλης 2010 Μέρος 3ο)

Ο Ιούνης πλησίαζε στο τέλος του όπως και η παραμονή μου στη Βαρκελώνη. Χαζεύοντας το ηλιοβασίλεμα στο λιμάνι της το τελευταίο απόγευμα ρώτησα τον εαυτό μου “αν υπήρχε πλοίο που να σε πήγαινε πίσω στην Ελλάδα θα το έπαιρνες?”. “Ίσως...αλλά όχι αυτή τη φορά” απάντησα. Ως εκ τούτου το ταξίδι είχε συνέχεια...επόμενος προορισμός η Τουλούζη.
Ξεκινώ νωρίς το πρωί για να αποφύγω τη ζέστη και ίσα που προλαβαίνω να φορτώσω τη μηχανή μου στη σκιά πριν λουστώ στον ιδρώτα. Παίρνω τον C55 με βόρεια κατεύθυνση, χωρίς να συναντήσω κάτι ιδιαίτερα συγκινητικό κατά μήκος του. Μέσω του C16 συνεχίζω βόρεια και ευτυχώς αφήνω τη ζέστη πίσω σιγά σιγά όσο ανεβαίνω υψόμετρο στα Πυρηναία. Από ένα σημείο και μετά όμως, πλησιάζοντας το όμορφο δάσος “Cadi-Moixero”, είχα αρχίσει σχεδόν να κρυώνω αφού φόραγα τα λιγότερα δυνατά ρούχα κάτω από το μπουφάν μου, δηλαδή τίποτα. Πάνω που σκεφτόμουν να σταματήσω να φορέσω κάτι παραπάνω μπαίνω σε ένα τούνελ το οποίο δυστυχώς δεν είχα προσέξει στο χάρτη. Επρόκειτο για ένα ψυγείο μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων στο οποίο κυριολεκτικά ξεπάγιασα και μέχρι να το περάσω τηρώντας το όριο ταχύτητας μου φάνηκε αιώνας. Ας πρόσεχα...
Συνεχίζω στον Ν152 σε ένα ευχάριστο επίπεδο τοπίο και όμορφες αντιθέσεις γαλάζιου - άσπρου στον ουρανό. Η αρχιτεκτονική των σπιτιών δείχνει ότι πλησιάζω στη Γαλλία και όντως περνώ τα Γαλλικά σύνορα στο Bourg Madam. Σειρά έχει ο Ν20 πάντα με βόρεια κατεύθυνση και ενώ ο καιρός δείχνει να χειροτερεύει με βροχερά σύννεφα στον ουρανό, η διαδρομή αντίθετα γίνεται όλο και πιο όμορφη ακολουθώντας ποτάμι για ένα διάστημα. Μετά την Porta αν δεν βιάζεστε μην κάνετε το λάθος να συνεχίσετε στον Ν20 και να μπείτε στο τούνελ πληρώνοντας διόδια. Αντί για αυτό πάρτε τον Ν320 ο οποίος ακολουθεί μια πολύ όμορφη διαδρομή ανεβαίνοντας το βουνό διασχίζοντας το Porte Puymorens. Λίγο μετά έκανα μια επιπλέον παράκαμψη και πήρα τον Ν22 με σκοπό να πάω στην Ανδόρα. Ο δρόμος σε οδηγεί ψηλά στο Pas de la Casa στα 2400 μέτρα το οποίο είναι και ο υδροκρίτης των Πυρηναίων. Έχει ενδιαφέρον η συγκεκριμένη διαδρομή, αρκεί όμως να μην βρέχει καρέκλες όπως έκανε στην περίπτωσή μου. Αυτός ήταν και ο λόγος που σύντομα ξαναπήρα το δρόμο για Τουλούζη.
Παίρνω ξανά τον Ν20, αφήνω πίσω μου το κρύο τη βροχή και τα βουνά, και αργότερα το τοπίο γίνεται πιο φιλικό. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα σε επίπεδες αρόσιμες εκτάσεις χωρίς στροφές, φτάνω στην Τουλούζη.









Αυτή η πόλη είναι πραγματικά πολύ όμορφη και προσωπικά εμένα ήταν αυτή που ίσως με άγγιξε περισσότερο. Ίσως έφταιξε το χρώμα της παλιάς πόλης, το αρκετό πράσινο ή ακόμη περισσότερο το πανέμορφο ποτάμι με τον απίθανο φωτισμό το βράδυ το οποίο απλά το ερωτεύεσαι αυτόματα με το που το βλέπεις. Πάντως σίγουρα βοήθησε και ο Clement Riguet, του οποίου η φιλοξενία ήταν υποδειγματική. Ακόμη δεν ξέρω πως να τον ευχαριστήσω αυτόν και τον πατέρα του ο οποίος με τροφοδοτούσε με τις καλύτερες μπύρες του κάθε φορά που με έβλεπε. Η οικογένεια Riguet διατηρεί ένα πολύ καλό Youth Hostel (www.gite-compostelle-toulouse.com) στην καρδιά της παλιάς πόλης. Εκεί κοντά ένα βράδυ περπατώντας βλέπω μερικά αυτοκίνητα με Γκανέζικες σημαίες και μέσα τους να ουρλιάζουν οι επιβαίνοντες, απορώντας μάλιστα πως εγώ συνεχίζω να περπατώ αμέριμνος και χαλαρός. Την επόμενη μέρα έμαθα πως η Γκανά είχε κερδίσει την Αμερική στο ποδόσφαιρο, και έτσι μπόρεσα να τους δικαιολογήσω κάπως. Το μουντιάλ ήταν ακόμη σε εξέλιξη και οι κατά τόπους εκδηλώσεις των οπαδών με ακολουθούσαν, αλλά εμένα ήταν το τελευταίο που με ενδιέφερε.
Κορυφαία στιγμή ήταν το ηλιοβασίλεμα στη γέφυρα Pont Neuf του ποταμού Garonne. Αν πάτε στην Τουλούζη μη φύγετε από την πόλη πριν δείτε τον ήλιο να δύει σε μια από τις όμορφες γέφυρες αυτού του ποταμού. Να είστε βέβαιοι ότι και μετά τη δύση δε θα ξεκολλάτε από εκεί αφού ο έξυπνος φωτισμός κάνει το θέαμα απλά μαγικό.














Οι λίγες αλλά όμορφες μέρες στην Τουλούζη τελείωσαν και ένα από τα τελευταία πρωινά του Ιούνη με βρίσκει να την αφήνω πίσω οδηγώντας στον D888 με κατεύθυνση ανατολική. Απολάμβανα μια ήσυχη  διαδρομή με μέτρια κίνηση, ενώ δέντρα δεξιά και αριστερά σχεδόν σε όλο το μήκος του δρόμου μου έκαναν πολύτιμη σκιά σε μια ηλιόλουστη όσο και καυτή μέρα.

Eυχάριστη γενικά η διαδρομή, διασχίζοντας πεδινές κυρίως εκτάσεις και όμορφα χωριά για αρκετά χιλιόμετρα, μέχρι που το σκηνικό άλλαξε αργότερα και ιδιαίτερα όταν άφησα τον Α75 στην έξοδο 39 για να πάρω τον Ν88 με κατεύθυνση ανατολική.



Το υψόμετρο ανέβαινε, τα δέντρα πύκνωναν, η ζέστη έπεφτε και τα πρώτα σκούρα σύννεφα έκαναν απειλητικά την εμφάνισή τους. Ο Ν106 που πήρα στη συνέχεια διασχίζει το δάσος Cevennes το οποίο είναι καταπράσινο και πραγματικά όμορφο κάνοντας τη διαδρομή  ιδιαίτερα γοητευτική. Κάπου στο μέσο του δάσους όμως έπεσε ένας κεραυνός που ακούστηκε τόσο κοντά σαν να σημάδευε το κεφάλι μου και αυτό ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα για μια βροχή η οποία δεν με άφησε να απολαύσω το σκηνικό όσο θα ήθελα. Μετά από κάμποσα χιλιόμετρα μέσα στη βροχή άφησα τα βουνά και το κρύο για πιο φιλόξενα πεδινά μέρη και μέσω του D6 φτάνω στο Pont St Esprit όπου και αποφασίζω να διανυκτερεύσω. Η συγκεκριμένη πόλη ήταν με διαφορά η λιγότερο ελκυστική  που είχα επισκεφθεί στη Γαλλία. Παρόλα αυτά επειδή είχα κάνει ήδη αρκετά χιλιόμετρα και μερικά από αυτά σε έντονη βροχή, αποφάσισα να ξεκουραστώ μένοντας το βράδυ εκεί. Έμεινα σε ένα μέτριο ξενοδοχείο όπου ζητώντας μέρος να αφήσω τη μηχανή ο ιδιοκτήτης με οδήγησε στην αυλή του σπιτιού του όπου έπαιζαν τα χαριτωμένα παιδιά του. Ευτυχώς δεν έπαιξαν με την μηχανή μου και έτσι ήμουν σε θέση να αφήσω πίσω το μέρος αυτό το επόμενο πρωί.
Καινούργια μέρα, νέος προορισμός και πολύ καλός καιρός. Ξεκινάω με στόχο να φτάσω στο La Mutaret, ένα χωριό βορειοανατολικά της Grenoble. Στα πρώτα χιλιόμετρα δεν συναντώ κάτι συνταρακτικό, πλην κάποιων καλλιεργήσιμων εκτάσεων με πολύ όμορφα χρώματα όπου και σταματώ για τις απαραίτητες φωτογραφίες.



Επόμενη ενδιαφέρουσα στιγμή ήταν αμέσως μετά το Puy Saint Martin όπου o D6 ακολουθεί μια πολύ όμορφη διαδρομή ανεβαίνοντας σε ένα δενδρόφυτο ύψωμα  στο οποίο μετά από μερικές στροφές ξεπροβάλλει μπροστά μου μια ομάδα ανεμογεννητριών. Ακόμη πιο ευχάριστη έκπληξη όμως ήταν ο D70 μετά το Mirabel et Blacons. Πρόκειται για ένα στενό γενικά δρόμο ο οποίος όμως έχει πολύ χαμηλή έως καθόλου κίνηση και διασχίζει ένα πολύ όμορφο πυκνό καταπράσινο δάσος όπου για αρκετό διάστημα οδηγούσα μόνος υπό τη σκιά των δέντρων τα οποία κυριολεκτικά έφτιαχναν στέγη για αρκετό μέρος της διαδρομής, απολύτως καλοδεχούμενη σε μια ζεστή ηλιόλουστη μέρα.
Η Grenoble μου άφησε καλή εντύπωση εκ πρώτης όψεως διασχίζοντάς τη απλά χωρίς να κάνω κάποια ιδιαίτερη στάση και μερικές δεκάδες χιλιόμετρα αργότερα στον D525 το τοπίο για άλλη μια φορά καταπράσινο και πανέμορφο. Μετά το Saint Pier d' Alevard κάνω στάση στη λίμνη Bassin du Flumet πράγμα που δε χρειάζεται να σας το προτείνω γιατί το ίδιο θα κάνετε και σεις αν βρεθείτε εκεί. Ο λόγος απλός: είναι ιδανικό θέαμα για να ξεκουράσεις τα μάτια σου.


Λίγα χιλιόμετρα παραπέρα βρίσκομαι στο La Mutaret, σε μια υπέροχη τοποθεσία όπου με υποδέχεται η επίσης υπέροχη οικογένεια του Simon και της Estella με τα 2 τους παιδιά. Το να τους ευχαριστήσω απλά δεν είναι αρκετό αφού εκτός του ότι έκαναν τα πάντα για να αισθανθώ άνετα στο όμορφο σπίτι τους, με προσκάλεσαν το ίδιο βράδυ σε BBQ που λάμβανε χώρα σε ένα κοντινό χωριό στα 1000 μέτρα υψόμετρο όπου δοκίμασα νόστιμες τοπικές γεύσεις.

Απολαυστικοί άνθρωποι τους οποίους και αποχαιρέτησα το επόμενο πρωί.
Ο καιρός ιδανικός για ταξίδι, ο Simon κοιτάζει νοσταλγικά τη φορτωμένη μηχανή μου καθώς τον αποχαιρετάω (είχε 2 χρόνια να βάλει μπροστά τη δικιά του) και ο νέος μου στόχος είναι να φτάσω στο Troistorrents, ένα Ελβετικό χωριό κοντά στα Γαλλικά σύνορα.
Ξεκινώ λοιπόν και το τοπίο αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον μετά το Albertville  οδηγώντας στον D1212 με κατεύθυνση βορειοανατολική. Για άλλη μια φορά βρίσκομαι να οδηγώ σε δάσος με πυκνή πλούσια βλάστηση, ενώ τα πολυάριθμα τούνελ κάνουν το σκηνικό ακόμη πιο ιδιαίτερο. Η ευχάριστη εμπειρία στον D1212 ολοκληρώνεται περνώντας μέσω του Megeve το οποίο βρίσκεται σε καλό σημείο με όμορφη θέα. Η συνέχεια επίσης ευχάριστη όμως το ξεχωριστό σημείο είναι στον Ε25 περνώντας κοντά από το τούνελ του Mont Blank. Το τούνελ δεν είναι ότι πιο ευχάριστο να διασχίσετε ειδικά με μηχανή αλλά το συγκεκριμένο σημείο στον Ε25 κοντά στο Less Bossons δίνει την ευκαιρία να αποθανατίσει κανείς το χιόνι και τον πάγο που κατεβαίνει από το συγκεκριμένο βουνό σαν γλυπτό ποτάμι.


Μοναδικό και αξέχαστο θέαμα το οποίο επιβάλλει μια στάση εκεί.
Πλησιάζω το Ελβετικά σύνορα πλέον και μετά το ωραίο αλλά τουριστικό Chamonix, ο D1506 με πηγαίνει με τον πιο ευχάριστο τρόπο στην Ελβετία, ακολουθώντας το ποτάμι Arve και ανεβαίνοντας σε καταπράσινες πλαγιές με όμορφες στροφές. Περνώντας τα σύνορα το όμορφο σκηνικό συνεχίζεται στον 203 πλέον.


Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω αλλά μερικές εκατοντάδες μέτρα ψηλότερα βρίσκεται το Col de la Forclaz σε υψόμετρο πάνω από τα 1500 μέτρα. Μία στάση εκεί δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα. Εγώ μάλιστα είχα την τύχη να συναντήσω μερικά αυτοκίνητα αντίκες τα οποία έφτασαν ως εκεί και οι ιδιοκτήτες τους τα συντηρούν σε πραγματικά άψογη κατάσταση κάνοντας το όλο θέαμα ακόμη πιο πλούσιο.


Λίγα ακόμη χιλιόμετρα όμως παρακάτω με περίμενε κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό. Οι πρώτες στροφές κατεβαίνοντας πλέον το βουνό, σου αποκαλύπτουν κομμάτι - κομμάτι και από διαφορετικό υψόμετρο και γωνία η κάθε μια, την κοιλάδα - πλατώ στο κέντρο της οποίας βρίσκεται το Martigny.  Θέαμα μοναδικό πραγματικά και το μόνο κακό στην όλη ιστορία είναι ότι δεν ξέρεις που να πρωτοσταματήσεις για φωτογραφίες αφού κάθε σημείο σου δίνει ξεχωριστή θέα.



Αφήνω το Martigny πίσω μου και παίρνω τον 21 με βόρεια κατεύθυνση ώσπου φτάνω στο Troistorrents, ένα όμορφο χωριό σε επίσης ωραία τοποθεσία αλλά αυτό είναι κάτι τυπικό μιλώντας για την Ελβετία μιας και είναι γνωστή για την υπέροχη ομορφιά της χώρα.




Στο συγκεκριμένο μέρος με υποδέχτηκε ο Tobias και η Arianne, ένα εξαιρετικά φιλόξενο ζευγάρι από τη Γερμανία, στο σπίτι των οποίων έμεινα για λίγες μέρες. Έκαναν και οι δυο τους τα πάντα ώστε να μετατρέψουν τη διαμονή μου εκεί σε ένα αναζωογονητικό  πιτ στοπ, απολύτως απαραίτητο για μένα μιας και είχα ήδη συμπληρώσει 2 βδομάδες στο δρόμο. Το BBQ που φτιάξαμε το ίδιο βράδυ ήταν νοστιμότατο και με τη βοήθεια του κόκκινου κρασιού οδηγήθηκα σε ένα βαθύ γλυκό ύπνο.
Την επόμενη μέρα οι οικοδεσπότες μου πρότειναν μια βόλτα ως τον Άγιο Βερνάρδο και φυσικά δεν είπα όχι. Παίρνουμε λοιπόν τον 21 με Νότια κατεύθυνση αυτή τη φορά, ο οποίος μετά το Martigny μας οδηγεί σε άλλη μια όμορφη ορεινή διαδρομή με το κρύο να αυξάνεται όσο και το υψόμετρο. Καθώς πλησιάζουμε στο πέρασμα του Άγιου Βερνάρδου μετά από μερικά τούνελ, το χιόνι είναι πια περισσότερο.















Tο θέαμα της λίμνης εκεί λίγο πριν τα 2500 μέτρα υψόμετρο είναι εντυπωσιακό. Πάνω στο φυσικό αυτό καθρέπτη αντικατοπτρίζονται τα χιονισμένα γύρω βουνά.


Πιο πέρα είχα την τύχη να δω και τα φημισμένα σκυλιά του Αγ. Βερνάρδου μιας και μόλις τα έβγαζαν για βόλτα.



Επιστρέφουμε πάλι Βόρεια με σκοπό αυτή τη φορά να πάμε στη λίμνη της Γενεύης, φυσικά όχι από τον αυτοκινητόδρομο και δεν το μετανιώσαμε βέβαια μιας και η διαδρομή σε μερικά κομμάτια ειδικά δικαιώνει με το παραπάνω την επιλογή. Η λίμνη της Γενεύης δε χρειάζεται συστάσεις...ειδικά μετά το κρύο στον Αγ Βερνάρδο ήταν μια ζεστή αγκαλιά με τα ήρεμα νερά της να αποτελούν ιδιαίτερα χαλαρωτικό θέαμα κοντά στο ηλιοβασίλεμα.




Στην επιστροφή πίσω στο σπίτι πέσαμε σε μια δυνατή μπόρα τις οποίας οι σταγόνες είχαν πρωτόγνωρες διαστάσεις ακόμη και για τους ντόπιους αλλά με λίγη υπομονή κάτω από τη στέγη ενός βενζινάδικου γλιτώσαμε το πολύ νερό.
Το άλλο πρωί θα αποχαιρετούσα τον Tobias και την Arianne με τα καλύτερα αισθήματα για να συνέχιζα ανατολικά διασχίζοντας την υπόλοιπη Ελβετία. Οι εντυπώσεις μου γίνονταν ολοένα και καλύτερες, και η αγωνία μου μεγάλωνε για το τι άλλο είχα να δω μπροστά μου. Άλλωστε ρωτώντας τον Tobias αν έχει να προτείνει κάποια διαδρομή μιας και είχα σκοπό να φτάσω στα ανατολικά σύνορα της Ελβετίας χωρίς να χρησιμοποιήσω τον αυτοκινητόδρομο, εκείνος μου απάντησε “...τότε είσαι αναγκασμένος να περάσεις από φανταστικά μέρη!”

REHUMANIZE THE P.I.G.S. (June 2010 part 2)




On the 22nd of June I headed for the French border leaving back in Torino wonderful friends and memories. My goal was to make it up to the refuge of Madone de Fenestre, located close to the French-Italian border North of Nice, after doing the Route de la Bonette, pretty famous and beautiful road.
First kilometers in Italy on SS25 were nothing really exciting passing through Susa, except the nice weather and the view of the snow white Alpine peaks in the background.
I enter France via Montgenevre.

After the very first minutes I am welcomed by a truck lying on my lane with its trailer. Probably the trucker was too fast entering this switchback and he flipped. While watching him not seriously injured fortunately, I felt mercy but thinking that I might had being filling the space between his truck and the tarmac I felt less sorry.  This was the first accident I experienced in my trip. Wishing this would be the last one as well, I continued for beautiful Briancon and started going uphill via D902. Classic Alpine scenery again, really gorgeous. Bright blue sky interrupted by a few snow white clouds, just in case someone was tired of full blue sky, a few lakes, green carpet under the trees, nice bends, always snowy peaks in the background.


The absolute joy though was later on D64 or “Route de la Bonette”. This route is the ultimate Alpine scenic one, crosses the Mercantour National Park and goes over 2800 meters high.  Needless to say it had a lot of snow close to “Col de la Bonette”, last meters of the loop road they made there in order to win the record of the highest pass  were full of snow and I had to take the shortcut to start going down via D64 on the other side. First I had to write my name on the snow at the highest French tarmac road and the highest European tarmac pass.




Unique experience...Make an occasion for it. No way to regret it. Just take care to have your tank full if yours is a small one, because filling stations (even houses) are rare.
I leave cold and snow behind, descending via D64 and fortunately the joy doesn't stop. D2205 was next heading South and it is a very nice route by the river, crossing once again the Mercantour. At its end, I headed East for the refuge Madone de Fenestre. I arrived there tired after almost 300 km in mountainous roads with countless switchbacks and tight bends but so impressed at the same time by the whole route and the place there itself.

Many clouds hiding the sun I had during my ride, looked close enough to reach out and grab them, 2000 meters altitude, a bit of snow and much cold. No cell phone signal, of course no internet at the refuge and no place to charge my phone. Didn't care so much about the  signal or the internet but not that happy about my discharged phone. Food was nice and more than enough, and the people I met there was really a joy to talk with. All hikers from various countries and ages. I was the only non hiker around and most of them wondered how a Greek biker decided or managed to go stay there. Tired enough after the dinner and the chat and  some red wine kindly offered by 2 guys from Munich, I went to sleep very early having nothing else to do.
Next day started with a nice sunshine, good breakfast and a group of French youngsters asked me if I had space on my bike to take them with me. Everything looked perfect till...while loading my stuff on my bike I notice a screw on my rear tire! A punctured tire is NOT the best thing to happen at 2000 meters with a dead phone battery and far from the first village.  I had a repair kit with me but decided to fix it at a garage cause if I failed I would end up with a flat tire and mine was not flat yet fortunately. Carefully driving downhill, I go to the first village (Saint Martin Vesubie) and I stop at a gas station where I was glad to see they repaired car tires as well. I thought to myself “I have tubeless as well, 100% same repair method, this is it!”. What I didn't know was the French mentality. No matter how I tried, no matter how kind they were, they didn't want to fix my tire! They proposed me another place to do so, some 300 meters ahead. While driving without my helmet for the first time in my trip, I see my mirrors filled with the view of a Land Rover struggling to reach me. The Police stopped me and fortunately I skipped the ticket explaining them the whole situation.  I didn't fixed my tire though cause the garage was closed. I go back to the filling station and still they didn't want to fix it. An English speaking lady passing by told me that they are not authorized to do so that's why they refuse. I opened my kit and I saw the glue container included emptied due to a whole. Though I thought I'd fix the tire with the rest of the kit, they proposed me to go to a next village 15 km away, where they'd fix it for sure. I take off the screw again, put my chewing gum to act as a gasket, rescrewed it in, put 45 psi and headed for that place where they fixed it in seconds for 8 euros.
I continued my way with uplifted spirit. Destination: Aix en Provence. Heading south on D2565 the scenery becomes more Mediterranean and less Alpine. Different and richer vegetation, more insects on my windscreen, familiar images change my mood and it is clear after many km in the Alps that I am southbound. Nice contrast after the wild Alpine beauty.
Nice route in general heading west via D8 and D2 but the incredible part is the one that crosses the Gorges du Verdon, the biggest canyon in Europe. You can make countless stops for photos and sightseeing.







It is a nature's masterpiece 25 km long, up to 1000 meters steep, ending at the beautiful lake “Lac de Saint Croix”.


Don't miss this for no reason if you are around. At some points of the route there are rocky little balconies where you can have a fantastic view unless you suffer from acrophobia.
After the canyon I followed the shortest route somehow to get to Aix en Provence. This route couldn't be as special as the previous one and after crossing various lowland fields I arrived at beautiful Aix.


This is where I was welcomed by Kaliopi and Frank. I wanna thank both of them so very much by the way. They were kind enough to host me and show me around the city where we tried a really delicious Algerian food.

Downtown there were lots of art items exhibited and I found the whole idea quite interesting.

Was not patient enough though to attend a traditional event at the main square as the prologue of that old French man was too long. He was reading a giant book and I had already experienced a lot of things on that day...
Next morning I made my way to Barcelona. Long distance, lots of traffic on the side roads, lots of squares as well so I decided to take the toll road for the first time in this trip.

As you can easily imagine I don't have many impressive snapshots from that part. Just take care of the wind if you do so cause it can get really tricky on windy days there. There are some wind indicators on the way so you can have an idea of the strength and the direction of the wind. I was lucky enough to experience no issues at all.
After 330 boring km on Α9 I cross the Spanish border. What impresses me most there is the absolute change of the scenery. Feels like you enter a different world right after you pass the “ESPANΑ” sign. The villages are less neat, the fields as well, and those prostitutes that work on daylight on the road reappeared. Last time was in Italy. The N11 has no big surprises at least for someone like me coming from Greece but Barcelona has a lot of emotions to offer no matter where you come from due to the strong personality, the special colour and history and the countless worth visiting places.








The most special moment for me was visiting the Gaudy creations. The curves he designed and applied on the stone made those masterpiece buildings so magnificent and “human”at the same time.







Bikers should really take care of their bikes in Barcelona cause it's got a bad reputation about bike theft. Even worse, parking for bikes overnight costs too much. This was the only dark spot about this wonderful city. I stayed a few days there during the world football championship and I experienced how crazy about football the Spaniards are. Each time their team scored the sound of the screams and the fireworks could travel really far.
Barcelona was the point where I had to start planning my way back to the east. Next destination was Toulouse, entering France again. This country looked to me like a beautiful piece of land dividing Italy and Spain. While those two countries may have some things in common France is quite different. French can easily be judged as snobbish by the rest of the Mediterranean people but this is not exactly true. If you apply a code of kind communication, even by just using a simple French word, most of the times, if not always, you get a helpful kind feedback from them even if you don't speak French at all like me.