26/11/2025

Οδηγώ και δε σκέφτομαι...

 ...και είν' αυτό επικίνδυνο. Σαν αυτούς τους τύπους (wait for it):

Ο τίτλος/εισαγωγή είναι φυσικά παράφραση παλιάς επιτυχίας του αοιδού Αντύπα, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων κατά την οποία 1547 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία στη χώρα ενώ 2521 τραυματίστηκαν βαριά. Φέτος έχουμε ευτυχώς πολύ λιγότερους νεκρούς (αναλογικά έστω, 421 στο 1ο ενιάμηνο) που σημαίνει ότι κάτι βελτιώθηκε και μάλλον κάτι θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο με το μπαμπούλα των καμερών, αφού δεν καταλαβαίνουμε αλλιώς.

Παρόλες τις εξαγγελίες όμως για περισσότερη και αυτόματη αστυνόμευση, είναι εντυπωσιακό το πόσους εγκληματίες συναντάμε καθημερινά, ίσως γιατί ζούμε στη χώρα που "δε φταίει ο σταθμάρχης". Κάτι τέτοιοι τύποι με έκαναν να έχω την κάμερα πάντα ανοιχτή στη μηχανή γιατί αυτά που συναντάω είναι δύσκολο να τα πιστέψει κανείς εκτός αν οδηγά συχνά ανάμεσα σε "κυρ Βασίληδες" σαν τον ανεκδιήγητο "Τράκα" των Τεμπών. Ο συγκεκριμένος λόγω θέσης έφαγε 57 άτομα. Η κυρία που πέτυχα τις προάλλες να κάνει αναστροφή σε λεωφόρο (ή στεγνή παραβίαση ερυθρού σηματοδότη; your call) λόγω άλλης θέσης "απλά" θα έτρωγε εμένα και άλλους 2-3 αν είμασταν σε λίγο ατυχέστερο χρονισμό:


Και φυσικά κανείς δε θα έστηνε τσαντίρια για μας στο Σύνταγμα, μη εμπορεύσιμο το πιθανό δυστύχημα αφού. Η κυρία και ο κυρ Βασίλης όμως έχουν την ίδια ανευθυνότητα.

Επειδή όμως δεν υπάρχει όριο προς τα κάτω, χτες κατέγραψα το απόλυτο ρεκόρ συναντώντας 2 φονιάδες σε λιγότερο από 1 λεπτό. 

Απολαύστε:

Τύποι που χρησιμοποιούν όλο το δρόμο χωρίς κανένα απολύτως λόγο και μάλιστα με αντίθετα διερχόμενη κυκλοφορία. I rest my case που λένε και στη Φθιώτιδα...

Η πλούσια αυτή οδηγική μου μέρα έκλεισε ως εξής: Έχω μπροστά μου ένα κουβά που θα ήθελε να ήταν αυτοκίνητο, πλησιάζουμε σε διασταύρωση 2 λεωφόρων, η μία μάλιστα με 4 λωρίδες και λέω μέσα μου "άντε ρε μεγάλε μη μας πιάσει το φανάρι και αργεί να ανοίξει πάλι" οπότε, νόμος Μέρφυ, ανάβει κόκκινο. Εγώ με τη μηχανή μου, πολλαπλάσιας επιτάχυνσης του κουβά του, σταματάω στο κόκκινο. Αυτός ο κυρ Βασίλης αποφασίζει να το περάσει. Ο κουβάς του δεν καταφέρνει να φτάσει καν στο φανάρι όσο αυτό είναι έστω πορτοκαλί αλλά ο "Τράκας" συνεχίζει και το περνά όχι βαθύ κόκκινο αλλά κόκκινο από πέρυσι. Εγώ είμαι ήδη σταματημένος και με WTF μένος οπότε το δεξί μου χέρι σηκώνεται αυθόρμητα σε κίνηση "φάε ένα..." άνευ μούτζας ή άλλων χειρονομιών αν και απόλυτα δικαιολογημένων. Έρχεται μετά δίπλα μου ένα ημισαράβαλο και ο οδηγός του με τα μισά δόντια να λείπουν με ρωτά "τι έκανε;".

"Δεν είδες το κόκκινο;" του λέω.

Απάντηση "μαλακίες κάνουμ' όλοι".

Στο τέλος της ημέρας ζούμε στον εξής οδηγικό διχασμό: Από τη μία είναι αυτοί που είτε από φόβο για τις κάμερες είτε νιώθοντας προσωπική ευθύνη σεβόμενοι τη ζωή τους και των άλλων, έχουν αποφασίσει να ρίξουν αισθητά τις ταχύτητές τους και σταματάνε στο κόκκινο. Από την άλλη όμως είναι και οι λιγότεροι μεν αλλά προκλητικά αδιάφοροι, οι οποίοι κυκλοφορούν λες και κάποιος τους έβαλε για να χαλάσουν τα στατιστικά της χώρας προς τα κάτω. Τύποι που μοιάζουν να έχουν βγει από ταινία του Οικονομίδη (μία ουσιαστικά έχει κάνει ο άνθρωπος), τους αρκεί να έχουν τελειώσει το ΑΕΙ πεζοδρομίου με Μάστερ καφενείου και το "δε φταίει ο σταθμάρχης" απλά ήρθε να επιβεβαιώσει και τις όποιες ελάχιστες αμφιβολίες τους για το αν το "κλάνω άρα υπάρχω" είναι σωστός τρόπος ζωής. Προβλέπω πως μόλις αρχίσει να βρέχει πρόστιμα θα περιοριστεί η "επανάστα". Αν μάλιστα κάποια στιγμή η τροχαία μπορούσε να μοιράζει κλήσεις βασισμένη σε βίντεο άλλων οδηγών μάλλον θα γλιτώναμε ακόμη περισσότερα κορμιά.

Μια (μακρινή) μέρα θα απαγορευθεί η οδήγηση και σε αυτό δε θα συμβάλει μόνο η εξέλιξη της τεχνολογίας που θα την καταστήσει μη αναγκαία αλλά και (αν όχι πρωτίστως) οι "Τράκες" που προκάλεσαν την απαγόρευσή της. Γιατί δεν τους κόβει να καταλάβουν ότι αν θες να απολαύσεις μια ελευθερία αν μη τι άλλο δεν την σπαταλάς όσο την έχεις. Επιπρόσθετα, τα κόμματα που ψηφίζουν όλοι αυτοί και τα ΜΜΕ που ακούνε/βλέπουν δε θέλουν ποτέ να στεναχωρήσουν τον πελάτη τους. "Ο σταθμάρχης δε φταίει" αφού.

Στο μεταξύ, εγώ ζω ακόμη ώστε να μοιράζομαι βίντεο σαν αυτό:

Καλά χιλιόμετρα, κάτω το λάστιχο, ψηλά το κεφάλι.

No comments:

Post a Comment